Privatfly.no

Skjermbilde 2015-01-07 kl. 01.20.34Tønsberg Flyveklubb samarbeider med Privatfly.no på den teoretiske delen. Vi selger teoripakkene som gir deg en lærebok og tilgang til nettskolen og alt materiell du behøver.

Ved hjelp av nettskolen guides du gjennom pensum. Det fungerer på den måten at du logger deg inn på nettskolen og besvarer innsendingsoppgaver. Disse får du svar på umiddelbart. Vi har beregnet at det vil ta ca 200 timer å fullføre selvstudiet. Kurset vi tilbyr er basert på et selvstudie som består av en enkel lærebok, samt hundrevis av eksamensrelaterte «multiple choice» spørsmål som er tilgjengelige online på Privatfly’s nettskole. De har også instruktører som er tilgjengelige for deg via email hvis du har spørsmål til undervisningsmaterialet.

Etter at du har fullført selvstudiet på nettskolen må du gjennom en obligatorisk klasseromsundervisning. Denne arrangeres før hver eksamensperiode. Det er på 20 timer og går over en helg. Tilbakemeldinger fra tidligere elever er at denne klasseromsundervisningen er veldig nyttig og en veldig god forberedelse til eksamen.

Ved stor deltagelse fra Vestfold og omegn, kan det bli arrangert kurs i Tønsberg Flyveklubbs lokaler.