{"id":488,"date":"2015-01-22T01:29:47","date_gmt":"2015-01-22T00:29:47","guid":{"rendered":"http:\/\/flyveklubben.no\/?p=488"},"modified":"2015-01-22T01:32:13","modified_gmt":"2015-01-22T00:32:13","slug":"flott-klubbtur-til-flymet-pa-blindern","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/flyveklubben.no\/flott-klubbtur-til-flymet-pa-blindern\/","title":{"rendered":"Flott klubbtur til Flymet p\u00e5 Blindern"},"content":{"rendered":"

\"FlymetVi \u00a0hadde en flott tur til Flymet p\u00e5 Blindern, hvor vi ble godt tatt imot av Siv Dearsley. Hun hadde laget ett innlegg til oss basert p\u00e5 \u00f8nsker vi hadde kommet med p\u00e5 forh\u00e5nd. Hun er en veldig dyktig meteorolog og har god forst\u00e5else for hvordan v\u00e6rmeldingen skal v\u00e6re oppbygget for \u00e5 v\u00e6re mest mulig nyttig for pilotene som bruker tjenesten de leverer.Hun holdt foredrag om oppbyggingen av modeller, litt praktisk om IPPC og hvor\"Flymet man kan finne tilgjengelig informasjon som de legger ut. Det ble ogs\u00e5 gjennomg\u00e5tt ulike koder i forbindelse med v\u00e6r og litt om yr.no.<\/p>\n

Til slutt var vi inne p\u00e5 «salen» som de kaller det. Her fikk vi en god demonstrasjon av hvordan de bruker og lager modellene av det vi kan se. Det er masse arbeid bak det og man har mye sanntid informasjon om v\u00e6r, men det m\u00e5 fortsatt tolkes en god del. Derfor kommer det veldig godt med \u00e5 ha litt erfaring i baggasjen.<\/p>\n

Vi syns det var en nyttig og morsom rundvisning og takket s\u00e5 mye for at hun ville ta seg tid til \u00e5 fortelle oss og vise oss rundt i de flotte lokalene de har der inne.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Vi hadde en flott tur til Flymet p\u00e5 Blindern, hvor vi ble godt tatt imot av Siv Dearsley. Hun hadde laget ett innlegg til oss basert p\u00e5 \u00f8nsker vi hadde kommet med p\u00e5 forh\u00e5nd. Hun er en veldig dyktig meteorolog og har god forst\u00e5else for hvordan v\u00e6rmeldingen skal v\u00e6re oppbygget for \u00e5 v\u00e6re mest mulig nyttig for pilotene…<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":489,"comment_status":"closed","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[1],"tags":[72,71,47,22,73],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/flyveklubben.no\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/488"}],"collection":[{"href":"https:\/\/flyveklubben.no\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/flyveklubben.no\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/flyveklubben.no\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/flyveklubben.no\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=488"}],"version-history":[{"count":4,"href":"https:\/\/flyveklubben.no\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/488\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":495,"href":"https:\/\/flyveklubben.no\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/488\/revisions\/495"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/flyveklubben.no\/wp-json\/wp\/v2\/media\/489"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/flyveklubben.no\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=488"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/flyveklubben.no\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=488"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/flyveklubben.no\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=488"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}