{"id":969,"date":"2017-01-15T23:05:03","date_gmt":"2017-01-15T22:05:03","guid":{"rendered":"https:\/\/flyveklubben.no\/?page_id=969"},"modified":"2017-01-15T23:05:03","modified_gmt":"2017-01-15T22:05:03","slug":"konvertere-fra-mikro-og-ppl-til-lapl","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/flyveklubben.no\/konvertere-fra-mikro-og-ppl-til-lapl\/","title":{"rendered":"Konvertere fra mikro og PPL til LAPL"},"content":{"rendered":"

Konvertere fra gyldig rettighet<\/strong><\/p>\n

Du kan s\u00f8ke om \u00e5 endre et PPL-, CPL- eller ATPL-sertifikat med gyldig rettighet p\u00e5 SEP til LAPL. Man benytter da s\u00f8knadsskjema NF-1087 E.<\/p>\n

Konvertere fra mikrofly<\/strong><\/p>\n

Hvis man innehar gyldig mikroflylisens, trenger man b\u00e5de \u00e5 ta teoretisk eksamen og man m\u00e5 fly et redusert flyprogram.\u00a0Man f\u00e5r godskrevet inntil 15% av loggf\u00f8rt flytid (maks 15 timer) hvis man \u00f8nsker seg LAPL. \u00d8nsker man PPL, f\u00e5r man godskrevet inntil 10% (maks 10 timer) hvis man \u00f8nsker seg PPL.<\/p>\n

Man kan lese ytterligere om dette i NLF’s skoleh\u00e5ndbok Rev. 6.1<\/a> som er siste revisjon som inneholder konvertering fra mikrofly og LAPL programmet.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Konvertere fra gyldig rettighet Du kan s\u00f8ke om \u00e5 endre et PPL-, CPL- eller ATPL-sertifikat med gyldig rettighet p\u00e5 SEP til LAPL. Man benytter da s\u00f8knadsskjema NF-1087 E. Konvertere fra mikrofly Hvis man innehar gyldig mikroflylisens, trenger man b\u00e5de \u00e5 ta teoretisk eksamen og man m\u00e5 fly et redusert flyprogram.\u00a0Man f\u00e5r godskrevet inntil 15% av […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"parent":0,"menu_order":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","template":"","meta":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/flyveklubben.no\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/969"}],"collection":[{"href":"https:\/\/flyveklubben.no\/wp-json\/wp\/v2\/pages"}],"about":[{"href":"https:\/\/flyveklubben.no\/wp-json\/wp\/v2\/types\/page"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/flyveklubben.no\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/flyveklubben.no\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=969"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/flyveklubben.no\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/969\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":970,"href":"https:\/\/flyveklubben.no\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/969\/revisions\/970"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/flyveklubben.no\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=969"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}