{"id":965,"date":"2017-01-15T21:57:25","date_gmt":"2017-01-15T20:57:25","guid":{"rendered":"https:\/\/flyveklubben.no\/?page_id=965"},"modified":"2017-01-15T21:57:25","modified_gmt":"2017-01-15T20:57:25","slug":"praksis-lapl","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/flyveklubben.no\/praksis-lapl\/","title":{"rendered":"Praksis LAPL"},"content":{"rendered":"

Med LAPL(A) kan du fly \u00e9n-motors fly med stempelmotor, det er noen begrensninger med LAPL –\u00a0maksimal avgangsvekt p\u00e5 2000 kg og ikke mer enn fire personer om bord. Det betyr at du kan fly et vanlig Cessna 172, som vi har i klubben.<\/p>\n

Utdanningsl\u00f8pet krever at du flyr minimum 30 flytimer i henhold til et godkjent skoleprogram. Forskjellen fra PPL(A) er blant annet at antall timer navigasjon er redusert, og instrument-leksjonene er fjernet i sin helhet. Man flyr ogs\u00e5\u00a0solo tidligere i utdanningsl\u00f8pet.<\/p>\n

N\u00e5r du har tatt sertifikatet kreves det at du flyr ytterligere 10 timer som fart\u00f8ysjef f\u00f8r du f\u00e5r lov til \u00e5 ta med deg passasjerer om bord.<\/p>\n

Det er viktig \u00e5 huske at man ikke kan g\u00e5 videre til CPL(A) med LAPL(A).<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Med LAPL(A) kan du fly \u00e9n-motors fly med stempelmotor, det er noen begrensninger med LAPL –\u00a0maksimal avgangsvekt p\u00e5 2000 kg og ikke mer enn fire personer om bord. Det betyr at du kan fly et vanlig Cessna 172, som vi har i klubben. Utdanningsl\u00f8pet krever at du flyr minimum 30 flytimer i henhold til et […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"parent":0,"menu_order":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","template":"","meta":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/flyveklubben.no\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/965"}],"collection":[{"href":"https:\/\/flyveklubben.no\/wp-json\/wp\/v2\/pages"}],"about":[{"href":"https:\/\/flyveklubben.no\/wp-json\/wp\/v2\/types\/page"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/flyveklubben.no\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/flyveklubben.no\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=965"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/flyveklubben.no\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/965\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":966,"href":"https:\/\/flyveklubben.no\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/965\/revisions\/966"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/flyveklubben.no\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=965"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}