{"id":141,"date":"2014-12-30T02:17:11","date_gmt":"2014-12-30T01:17:11","guid":{"rendered":"http:\/\/tfk.thias.no\/?page_id=141"},"modified":"2017-01-15T22:03:34","modified_gmt":"2017-01-15T21:03:34","slug":"teori","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/flyveklubben.no\/teori\/","title":{"rendered":"Teori"},"content":{"rendered":"

T\u00f8nsberg Flyveklubb samarbeider om teoriutdanning til Privaflygersertifikat med Privatfly.no<\/a>
\nPensumet er godt forklart og man logger inn p\u00e5 nettskolen for \u00e5 levere inn besvarelsene som er \u201dmultiple choice\u201d med fire alternativer.<\/p>\n

Eksamen<\/strong>
\nEnten man velger \u00e5 ta LAPL eller PPL er det samme teori man skal igjennom, s\u00e5 man kan godt begynne med teorien f\u00f8r man bestemmer seg for om man velger LAPL eller PPL. Vi har forskjellige teoripakker p\u00e5 lager som du enkelt kan kj\u00f8pe i
nettbutikken<\/a> v\u00e5res!
\nF\u00f8r du f\u00e5r lov til \u00e5 fly solo, eller \u00e5 fly alene i flyet for f\u00f8rste gang m\u00e5 du ha best\u00e5tt teorieksamen hos Luftfartstilsynet. Etter du har besvart og best\u00e5tt teoriundervisningen hos Privatfly.no\u00a0er du klar til \u00e5 meldes opp til eksamen hos Luftfartstilsynet.
\n
Luftfartstilsynet presenterer p\u00e5 denne linken steder og datoer for eksamensavleggelse.<\/a>
\nDu skal da ha eksamen i alle ni fag og du m\u00e5 ha minimum 75% korrekt i alle fag for \u00e5 kunne g\u00e5 videre. Sp\u00f8rsm\u00e5lene er av typen \u201dmultiple choice\u201d, og du f\u00e5r fire alternativer som du skal krysse av for. Ikke ulikt det Trafikketaten har for sin trafikkoppl\u00e6ring, men litt mer omfattende.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

T\u00f8nsberg Flyveklubb samarbeider om teoriutdanning til Privaflygersertifikat med Privatfly.no Pensumet er godt forklart og man logger inn p\u00e5 nettskolen for \u00e5 levere inn besvarelsene som er \u201dmultiple choice\u201d med fire alternativer. Eksamen Enten man velger \u00e5 ta LAPL eller PPL er det samme teori man skal igjennom, s\u00e5 man kan godt begynne med teorien f\u00f8r […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"parent":0,"menu_order":0,"comment_status":"closed","ping_status":"open","template":"templates\/template-full.php","meta":{"footnotes":""},"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/flyveklubben.no\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/141"}],"collection":[{"href":"https:\/\/flyveklubben.no\/wp-json\/wp\/v2\/pages"}],"about":[{"href":"https:\/\/flyveklubben.no\/wp-json\/wp\/v2\/types\/page"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/flyveklubben.no\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/flyveklubben.no\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=141"}],"version-history":[{"count":7,"href":"https:\/\/flyveklubben.no\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/141\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":967,"href":"https:\/\/flyveklubben.no\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/141\/revisions\/967"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/flyveklubben.no\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=141"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}